Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Pages - Menu

25 decembrie 2016

Cozonac





Ingrediente pentru doi cozonaci :


1 kg făină
50 g drojdie proaspătă
250 g zahăr
500 ml lapte
100 g unt
100 ml ulei
5 gălbenuşuri
1 linguriţă rasă sare
esentă de rom (doua fiole)

drojdia am amestecat-o  cu puţin lapte şi o lingură zahăr (din cantităţile de mai sus) şi am lasat-o la cald 10 min.
Celelalte ingrediente le-am pus în maşina de pâine în ordine: lapte călduţ,unt,ulei,sare,zahăr,gălbenuşuri,esenţă,făină si amestecul cu drojdie.Am folosit programul pentru aluat.
Fiind o cantitate mai mare,cu 20 min. înainte de finalul programului am răsturnat aluatul intr-un castron şi am mai lăsat (acoperit )la crescut într-un loc cald .
Se prepară crema din:
5-6 albuşuri bătute spumă,6 linguri zahăr,4 linguri cacao,esentă de rom (o fiolă) ,o farfurie nuci măcinate.


Aluatul l-am  împărţit  în patru,pentru doi cozonaci:


Am intins primele doua foi,l-am rulat si împletit in două.



La cel de-al doilea am pus şi merişor:



I-am pus in tăvile unse si presărate cu făină.i-am mai lăsat la crescut vreo 20 min.Am preîncălzit cuptorul.Am pensulat cozonacii cu  gălbenuş amestecat cu doua linguri lapte şi am pus zahăr tos brut.
După 35-40 min copţi la 200 °C au ieşit doi cozonaci babani:



sursa aluat :gabrielacara


Niciun comentariu: