Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Pages - Menu

21 ianuarie 2010

Shaorma




Shaorma, sau shwarma, shawerma, shoarma, provine de la cuvantul turcesc çevirme, insemnand “care se roteste” si reprezinta un sandwich realizat din carne de vita, pui sau miel.
 
Ingrediente:
pentru aluat:

250 g faina alba
250 g faina de secara (sau faina neagra)
o lingurita sare
250 ml apa
doua linguri ulei

pentru maioneza:
un ou intreg
3 catei usturoi
ulei(cam 100 ml)

pentru umplutura:
cartofi
salata verde
castraveti murati
rosii
piept de pui

Am preparat aluatul in masina de paine pe programul de 15 min.Am pus in masina apa,sarea,uleiul si cele doaua faini:






Din aluat am facut sapte bile:



Intre timp am prajit o tigaie de cartofi si am facut maioneza rapida.Am pus in vas un ou,trei catei de usturoi si uleiul:



Cu ajutorul unui mixer vertical (sau blender) se amesteca de jos in sus la turatie mare:



Se pregaresc celelalte ingrediente:



Si carnea condimentata- pe grill,apoi se taie fasii:


Shaorma iese mai gustoasa daca carnea este tinuta doua ore la marinat.Se face un sos din condimente ca: sare,usturoi, foi de dafin,ceapa, suc de lamaie...etc si se rastoarna peste carne.Apoi carnea se scurge ,se usuca si se frige .





Se intind bilele de aluat:




Le-am copt  pe o placa metalica:





Am uns cu maioneza,am pus salata verde,rosii,castraveti,pui si cartofi prajiti:



Am rulat:



si Pofta buna!

5 comentarii:

Alexandrina spunea...

Ce bine arata, imi place tare mult cum ti-a iesit!

Dana Mariette spunea...

Alexandrina merci,ma bucur ca iti place!

Lxx spunea...

felicitari !

Dana Mariette spunea...

Calin,merci!

retete- ina spunea...

arata tare bine,o sa incerc si eu,o zi buna