Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Pages - Menu

26 octombrie 2009

Zacusca de vinete cu/fara ghebe




Ingrediente:


5 kg vinete

4 kg gogosari

1 kg ardei kapia

3 morcovi

1,5 kg ceapa

Sare

Piper

Foi de dafin

4,5 kg rosii pentru a prepara 2l suc de rosii

3 catei usturoi

1,5 kg ulei

1kg ghebe

Mod de preparare:


Rosiile le-am spalat,le-am taiat in sferturi si le-am pus intr-un ceaun unde am calit 3 catei de usturoi in putin ulei.Am fiert cam 20 min.Dupa ce s-au racit ,am mixat cu blenderul si am strecurat prin sita.Am pus in ceaun si am fiert pana ce continutul a scazut la jumatate.










Am spalat borcanele,apoi le-am sterilizat.


Ghebele le-am spalat, le-am pus in apa cu putina sare si am lasat pana a dat in cateva clocote, apoi le-am trecut prin jet de apa rece si le-am lasat la scurs:







…am plecat undeva in natura:) …am curatat ceapa ,morcovii si le-am tocat marunt:





Am copt vinetele,ardeii si gogosarii … apoi le-am curatat foarte bine.




Am tocat vinetele cu cutitul de lemn ,iar ardeii si gogosarii i-am taiat fasii:



Am calit ceapa si morcovii ,am adaugat vinetele ,ardeii si gogosarii:





Am adaugat sucul de rosii,5 foi de dafin,boabe de piper si sare:




Am fiert mai bine de 3 ore ,am pus in 5 borcane iar in restul de zacusca am pus ghebele tocate mai mare si am mai fiert vreo 20 min,in total au iesit 8 borcane (800 ml).











Pofta buna!

Niciun comentariu: