Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Pages - Menu

22 februarie 2012

Tort cu mascarpone si afine


Un tort super delicios pe care l-am tot repetat,de fiecare data cu mici modificari!


Blat:
5 oua
5 linguri zahar fin (am folosit eu)
40 ml ulei
120 g faina
40 g amidon din porumb
5 g praf de copt (1/2 plic)

Se preincalzeste cuptorul la 170 grade.
Se separa albusurile de galbenusuri.Se mixeaza albusurile  spuma ,se adauga zaharul,galbenusurile pe rand,apoi uleiul,Se cerne faina,amidonul si praful de copt.Se adauga faina si se mixeaza usor pana se incorporeaza (sau cu o paleta de jos in sus).Se pune compozitia intr-o tava unsa cu unt si se coace 25-30 min la 170-180 grade.



Se raceste si se taie in doua:


Separat se pregateste crema din:

300 ml smantana pentru frisca(eu folosesc din lapte de vaca)
4 linguri zahar pudra
250 g mascarpone
80 g ciocolata alba topita(sa nu fie prea fierbinte)
afine congelate-250 g




 Se mixeaza frisca,se adauga zaharul,mascarpone... cate putin si apoi ciocolata.Se opreste 1/4 din crema pentru deasupra .




In cealalta parte se incorporeaza afinele;
Se pune crema cu afine intre cele doua blaturi,iar deasupra se imbraca cu crama alba;
 Se orneaza cu diverse forme de ciocolata topita,puse pe hartie de copt si apoi date la frigider;


Delicios!

4 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Un tort foarte bun si frumos.

Danutza spunea...

Yummmi!

Dana Mariette spunea...

DiaMar-bucataria galbena,nu prea am avut rabdare la ornat(imi lipseste!:)),dar gustul a compensat.Merci!:*

Dana Mariette spunea...

Danutza ,merci!:*