Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Gustos şi sănatos cu Dana Mariette

Pages - Menu

5 octombrie 2009

Paine floarea-soarelui



Ingrediente:

760 g faina
250 ml lapte caldut
125 ml ulei de floarea-soarelui
2 oua
10 gr drojdie uscata (1pachet jumate)
1 lingura zahar brut
1 lingurita sare




pentru uns intre foi:

         100 gr unt topit

pentru deasupra:

         galbenus cu putin lapte,seminte de in,susan.

     Din ingredientele de mai sus realizam un aluat (eu l-am facut in masina de paine):






Am impartit aluatul in doua parti egale:



Din jumatate de aluat am facut 5 bile de dimensiuni aproximativ egale:



Am intins cu sucitorul discuri cu diametrul de aprox 22 cm:


am asezat discurile pe fundul unei tavi de tort cu margine detasabila...am pus primul disc,am uns cu unt,al doilea disc...s.a.m.d...ultimul disc l-am pus mai mare..sa se reverse peste celelalte foi:

cu un cutit am taiat foile:




Din cea de-a doua parte din aluat taiem 1/4 pentru mijloc,din rest formam 5 bile ...pe care le intindem cu sucitorul la aprox 14 cm  diametru.
Discurile le punem in centru...unse cu unt intre straturi:

Taiem cu cutitul :

Intoarcem varfurile...si punem bila din centru:

Punem painea intr-o tava de aragaz-cu tot cu fundul de la tava detasabila si lasam la dospit 30 min:

Ungem cu galbenus amestecat cu lapte ,presaram seminte si bagam la cuptor pentru 20-25 min:







Este o paine super gustoasa...eu am facut-o pentru a doua oara...prima arata asa:




Niciun comentariu: